WAT KAN MAX BEHEER VOOR U BETEKENEN ALS syndicus?
Bent u samen met enkele mede-eigenaars de eigenaar van een bedrijfspand, appartement, kantoor, garage, assistentiewoning, bedrijfsterrein, winkelcentrum of parkeergarage? Dan wordt het opstellen van een goed doordacht contract nog net iets ingewikkelder. U bevindt zich dan in een onverdeeldheid waardoor het wettelijk verplicht is om bijstand te vragen aan een syndicus, zelfs al bezit u maar twee gebouwen of panden.
FINANCIEEL BEHEER
Wat houdt dit in bij max beheer?
Het bijhouden van de residentie-boekhouding, hetgeen inhoudt:
- Verdeling van de kosten over de mede-eigenaars volgens de basisakte
- Opvraging van de provisies teneinde een werkingskapitaal samen te stellen
- Controle der facturen en betalen van de gemeenschappelijke rekeningen.
- Het jaarlijks opmaken van een kostenraming
- Het voeren van een dubbele boekhouding.
- Invorderen van de verschuldigde bedragen.
- Opmaken van een jaarlijks financieel rapport/eindafrekening
ad
administratief beheer
Wat houdt het administratief beheer in?
- Het organiseren en voorbereiden van de algemene vergadering
- Het opstellen van de notulen van deze algemene vergadering
- Het uitvoeren en laten uitvoeren van de beslissingen van de algemene vergadering
- Het vertegenwoordigen van de mede-eigenaars (bv. bij het afsluiten van overeenkomsten)
- Het beheer en het opvolgen van verzekeringsovereenkomsten en/of eventuele schadedossiers
- De uitvoering van de algemene administratie m.b.t. de mede-eigendom
- Kortom, we nemen de zorgen omtrent uw gebouw volledig van u over.
ad
Technisch Beheer
Wat houdt het technisch beheer in?
Dit omvat het toezicht op het gebouw en het laten uitvoeren van noodzakelijke werken.
- - Instandhouding van het gemeenschappelijk patrimonium.
- - Regelmatig nazicht van de technische installaties.
- - Melden aan de mede-eigenaars van noodzakelijke werken/herstellingen.